tisdag 22 december 2009

22 dec VARNING FÖR "THE BOX"

Av alla fantastiska filmer jag har i burken - osedda - väljer jag att se "The box" med Cameron Diaz.
Jag har noll celler i huvudet.
Trust me - du kan dö närsomhelst, var aktsam om dina sista två timmar. Lägg den inte på denna skit som förmodligen är det sämsta jag har sett på mycket länge.
Tillskillnad från kalkonen "Tre solar" som var underhållande, är "The box" enbart skit.
Varför gjordes filmen överhuvudtaget?
Ja, det kan man undra.
Allt är dåligt.
Det är ett uruselt manus, finns ingen logik, jag förstår den inte. Regin är dålig, skådespelarinsatsen likså. Ljudet under all kritik och musiken too much. Alla klichéer du kan tänka dig och Cameron Diaz - hon kanske fungerar i en urban komedi men att glo på hennes kodumma, uppsvällda fejja i två timmar det säger egentligen mer om mig och mitt behov att se ett slut än filmens kvalitet. Och nu bjöd jag på mig själv!
Allvarligt talat - jag skulle vilja höra snacket när man säljer in filmen.
Kollar en sväng på http://www.imdb.com/ innan jag gå vidare.
Inget att se, hörni!

Hoppsan! Fel blogg det här skulle ha publicerats på Spalthazar - filmbloggen (som jag hoppas att ni läser emellanåt).

Inga kommentarer: