måndag 7 december 2009

7 dec God hållning och välskräddade kappor

Min sjukgymnast säger att jag måste fixa min dåliga hållning.
Jag har blivit bättre. Men det känns som jag går omkring och skjuter fram bysten under nosen på folk.
Känns inte riktigt bra.
Men jag gör som sjukgymnasten säger.
Jag har inga problem med auktoriteter.
Jag kan bli livsfarlig i min passivitet, om problem uppstår. Slå på ugnarna-typ.
Jag har en jättefin kortkappa från Axelsssons som jag köpte när man fortfarande kunde bada som är suverän för god hållning.
Men...
Om man tappar den goda hållningen, hänger med ryggen och skjuter fram axlarna - satans så ont i axlarna man får.
Bådeock med den fina kappan.
Så jag jag skred vackert omkring på Fältöversten med näsan (förlåt bysten) i vädret.
Jag bär inte kappan varje dag.

Inga kommentarer: