söndag 6 december 2009

6 dec Lama lockar

Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag är nöjd med mina nya lockar.
Kan inte riktigt bestämma mig om det är så att lockarna är för lama eller om det är så att det blev just så här på grund av en rad olika anledningar.
Kan inte bestämma mig om det är OK, bara att gilla läget.
Det känns risigt och färglöst. Och lamt. Är det uppklippningen? För långt hår? För lite permanenttid?
Det ser helt enkelt inte riktigt nypermanentat ut. Mer som att jag har haft det en tid - om ni fattar.
Frisören jag går till är dessutom bortrest, så jag kan ju inte direkt åtgärda det nu.
Sen har väl permanentat hår aldrig uppfört sig väl under de vinterelektriska månaderna.
Har en plan: Min första åtgärd är en toning/färgning. I det finns en inpackning som håret kanske behöver.
På tal om hår - min balsammetod fick jag avbryta. Konsum-balsamet tog slut!
Men vad det egentligen handlar om - skulle jag gissa - är att man sätter sig i stolen men förväntningar utöver det vanliga.
Är det förväntningarna det är fel på? Får man inga ha?
Att byta frisör hade sina fördelar. I mitt fall, ja. Men också nackdelar. En invand frisör känner ens hår. Kanske är det så att mitt hår behöver mer tid i spolarna. Annars är hon topp. Men så poppis att det är svårt att få tid.
Kanske är det så att jag får köra ytterligare en permanent tätare inpå än vad jag hade planerat.
Kanske är det så att jag får vara glad att jag har hår överhuvudtaget.
I en längd som jag gillar.
Jag ser i alla fall inte ut som mon-chi chi, vilket jag gjorde en gång (slutade hos den frisören). eller Hurley i "Lost", vilket också har hänt. Den frisören skippade jag också!

Inga kommentarer: