tisdag 22 december 2009

22 dec Man får vara glad för det lilla

Ringde tjälknölsexperten och tillika militären Swärd och hörde mig för.
Det är tempen som gäller och man ska låta köttet ligga längre tid än vad som står angivet i recepten.
Under tiden köttbiten gräddades vidare, gav jag mig i kast med ett slavgöra - reda ut dammiga datasladdar.
Sista turen upp på vinden och hissen tjorvar igen. Felanmälning och jag känner mig som en gnällspik. Nu är det hon med hissen igen, tänker de säkert.
Men jag vill inte sitta fast i en kall hiss i kalsonger under julafton.
Vår hiss är dessutom liten.
Ska jag stå och sova hade ni tänkt?
Svinvaccination stod också på programmet idag men det får jag stryka på grund av magproblem. Nu är det minst tre veckor sedan sist.
Man får glad för det lilla.

Inga kommentarer: