onsdag 30 december 2009

30 dec Uttråkad

Charmig engelsman, Monty Halls, marinbiolog och äventyrare, rustar upp a nice little cottage vid en strand uppe i Skottska högländerna, spanar outröttligt på fåglar och andra djur. Om det kan man se på SVT i programmet "mitt nya liv i Skottland".
Slötittade på programmet medan jag försökte härda ut magkramper.
Inget gym idag heller.

Bytte sedan kanal till BBC-Knowledge. Det är tyrannernas dag. Snubbar som Hannibal, Nappe och nån känd pirat förgyller min dag och krampen går så småningom över.

Fortfarande kalsongläge.

Hamnade i slutet av nyinspelad "Lassie". Avskyr när pälsdjur far illa. Gråter en skvätt när Lassie haltar sig tillbaka till Skottland.
Kramar Rödluvan och ger henne en laxbit. Smulan nr två ratar hon, det bortskämda lilla stycket.
Känner mig lite övergiven och gammal.

Tröstar mig genom att tänka att de flesta inte har så rolig Nyårsafton att se framemot heller. Jag har i alla fall gjort en dold, god gärning som jag kan trösta mig med.

Inga kommentarer: