tisdag 22 december 2009

22 dec Tjälknöl & läbbiga drömmar

OK. Knölen har puttrat i ugnen i 12 timmar för att vara exakt. Termometern - som inte verkar vara den bästa och då syftar jag att den är svår att avläsa - visar inte ännu på 65 grader. En nivå som motsvarar "rosa" inuti.
Vem ska man tro på?
Termometern eller tiden?
OK en halvtimme till då.

Gjorde en "Lida" i drömmens värld igår natt, ni vet, Stephen King-kvinnan som kidnappar en karl, håller honom fjättrad vid sängen under tiden hon "vårdar" honom efter en bilolycka.
Vaknade flera gånger och var rädd att det var sant.
Vilka konsekvenser blir det av en liknande handling?
Och jag vet vem det var vi skulle ta hand om. En Lars som gick i min gymnasieklass.
Men jag var inte ensam. Jag hade en partners in crime, en granne som hetsade på.
Vid ett tillfälle, när hon var ute, gick jag iväg för att proviantera typ vatten och banan för den stackars Lars som låg där orörlig på golvet dessutom.
När jag kom tillbaka var han borta!
Jag försökte förtvivlat hitta ett telefonnummer för att be om ursäkt och förklara mig. Det enda jag hittade var ett uråldrigt ett till Ursvik med fel riktnummer.
Jag fick skäll av min crime-polare, som var vansinnig över mitt slarv.
Vad betyder det?
Att andra styr över mitt liv?
Vilka då?
Här ekar det ju tomt!

Inga kommentarer: