onsdag 9 december 2009

9 dec Äckliga golvbrunnar

Städa är ju mer än bara dra av golven, vifta lite med dammtrasan och dammsuga. Ibland måste man bara göra sånt som kräver plasthandskar av bästa kvalitet.
Golvbrunnen i duschen...
Behöver jag säga mer?
Känner mig som Lopp-Loella men så påminner jag mig nåt som syrran sa: de finns dem som aldrig våttorkar golven.
Typ hon jag bodde hos den där sommaren i Göteborg.
Jag är ganska renlig av mig.
Och bor man trång - ta-dah, som jag - då måste man, som det verkar, städa hela tiden.

Som plåster på såren får jag ett rabattkort från CDON med posten.
Så jag dricker kaffe och köper BBC-filmer (kostym naturligtvis) och Fee Waybills västkustplatta från 1984. Har den på vinyl, köpte den i LA för 4 dollar. Men jag har inte lyssnat på den på flera år. Har ingen spelare.

Kaffet är snart slut. Ska gå med mina källsorteringsbyttor. De är fulla - igen. Så går det när man städar.

Inga kommentarer: