onsdag 2 december 2009

2 dec Tonic och köttfärs

Har aldrig druckit så här mycket vatten. De senaste dagarna har min Soda stream gått på högvarv.
Köpte Tonic-smaksättning på Elgiganten igår.
Min första laddning gick helt åt skogen.
Kolsyrade vattnet och skulle hälla i extrakten i flaskan. Halva innehållet pyste ut över bord och golv och jag utropade: "Kunde ingen ha varnat mig!"
Ja, men vem?

Var så less köttfärs och ostbröd igår att jag la helt enkelt av. Det bidde ingen glass"bakning". Dessutom kom grannen in och ett mödosamt bildväljande tog vid.
Stormatlagning i mitt frimärke till kök är inte så kul. Varenda gest är noga inplanerad. Annars välter jag nåt.

Imorgon ska jag vara uppe i 22 timmar. Sist det hände var dagen före all helgona 1999. Jag gick kvällskurs på Kulturama. Det var torsdag och vi skulle stå i labbet. Johan och jag och några till hade planerat ett hela natten-pass. Jag laddade med Jolt cola - assöt och fullproppad med koffein, i såna mängder att det passar dataprogrammerare och såna.
Kan passa fotografer-to-be, särskilt när en natt i labbet väntar.
Jag hade jobbat på Journalen dagen innan, kvällskurs och gick direkt till jobbet sedan.
Det var halvdag.
Tur.
Trots Jolt cola, så höll jag på att svimma. I alla fall gick jag i en dimma.
Nu är det tio år senare och jag är ovan.
Rapport väntar.

Inga kommentarer: