torsdag 10 december 2009

10 dec Nobelfest och jag städar

På tal om Friskis: Det är tur att man går och gymmar också. Framstegen där är mer mätbara. Det som är tydligast på själva gympan är orken att springa.
Man kanske borde börja springa på löpbandet också?
Ska försöka klämma in ett pass till.

Fick trevliga presenter idag. Min gympakompis har skämt bort mig alldeles. Idag fick jag lagomt väldoftande tvål och lila ljus. Passar bra i min indiska grotta. Och hade jag ätit potatis hade jag fått en laxpudding till lunch.
Till och med Rödluvan fick sig en present: en lång gul orm! Som hon slängde sig över direkt jag packade upp den.
Mer presenter väntade bland posten. STIL (assistans-arbetsgivaren) skickade ut ett presentbok på en valfri bok, valfri ur ett urval.
Väljer mellan "Flyga drake" eller en deckare av Roslund & Hellström.
Vad ska jag välja?

Dricker kaffe. Naturligtvis.

Idag är det tvätt & städ på programmet. Luvan lufsar framochtillbaka över golvet. Hon vill bara kramas. Har inte tid. Tar jag fram dammsugaren så piper hon upp på "övervåningen". Eller blir uppjagad snarare.
Snart sätter jag på städmusiken.
Madonna.
Städar alltid Madonna. Hör jag "Lucky star" känner jag lukten av Ajax, den röda blomdoften.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roslund & Hellström, såklart! *

Anonym sa...

Olika sorts elände skulla jag tippa.