fredag 18 december 2009

18 dec Nätverk, nya bekanskaper och god mat

Igår åt jag middag med låtskrivaren till vinnarlåten i Idol.
Hm...
Teater-Camilla och den improvisationsgrupp hon är med i, som jag också har fotograferat, bjöd på middag på lokal igår kväll. Medbjudna var personer som har hjälp dem på olika sätt: foto, regi, musik och videofilmning. Jag var en av dem och "Higher"-kompositören (en av de två) var med också.
Det visade sig bli en riktig Norrlandsträff.
Fyra av sex är uppvuxna med älgkött och snö.
Om man säger så.
Restaurangen Underbara bar på Östgötagatan är en ombyggd biograf.
När jag kommer dit inser jag att jag har varit där tidigare. Fotografen Tomas Gidén hade sin studio i den här lokalen. När jag gick på Kulturama hade vi vår modeworkshop där. I kicked some ass - och det var inte poppis... Men det är en annan historia!

Inga kommentarer: