tisdag 29 december 2009

29 dec Var tog tio år vägen?

Det är inte många dagar kvar nu.
Tills alldeles nyligen förstod jag inte eller hade snarare inte tänkt på att vi faktiskt ska byta decennium nu.
Det var när jag såg i tidningarna, när de började lista inte bara "Årets"-whatever men 00-talets...
Då kände jag en lätt panik.
Om vi bortser från det mest uppenbara - att tio år har passerat och det enda jag har lyckats presetera är fler rynkor i fejjan - så tänker jag med lätt panik att jag inte riktigt kan sammanfatta de tio år som har passerat.
Att det mesta har fallit i nån konstig mish-mash glömska. Och det är glömskan som skrämmer mig mer än stora kråkstreck runt ögonen.
Känns som om man har vandrat runt i en dimma.
Och inte kan man skylla på droger heller.
Vad ska man skylla på då?
Ouppmärksamhet?

Inga kommentarer: