onsdag 2 december 2009

2 dec Glassen är klar!

Nu har jag testat min maskin. Den fungerar alldeles utmärkt. Endast lite av innehållet "fryser" fast runt väggarna.

Men det är svårt med glass. Om glass ska vara riktigt god, ska den vara söt och gräddig. Den kombinationen är ju farlig. Det vet vi ju.
Så när man är riktigt sugen - jag är en glassoman som accepterar "skitglass" bara det är kallt och tolerabelt - kan jag ju göra min egen med diverse ersättningar som i slutänden inte smakar Ben & Jerrys, Häagen Dazs eller ens GB men som duger.
Eller är man förstörd av att i åratal ha ätit en mängd med konstiga tillsatser. Van att glass ska smaka på ett visst sätt. Visserligen gott men artificiellt.
Är det som när man var liten och inte uppskattade mammas hemgjorda potatismos med små naturliga klumpar, man gnällde efter pulvermos.
Kan ni tänka er?

Nåja, i min frys finns nu hallon- och vaniljglass sötad med vit stevia. Att äta när andan faller på.
Konstigt nog är jag inte sugen alls på glass nu (jävla unge) jag har ställt in siktet på mina Kofta-köttbullar från igår.
Så botar man en fix idé.

Inga kommentarer: