måndag 21 december 2009

21 dec Iskallt tåg genom natten

Åker genom stan i går natt. Stiger på ett iskalltåg vid Gullmarsplan. Och då menar jag ISKALLT. All mental energi gick åt att stå ut.
Jag ville bara hem.
När jag steg av på Rådmansgatan, gick jag fram till chauffören och sa att värmen var ur funktion. Han var förtvivlad och sa att det här är vanligare än man tror och uppmanade mig att ringa och klaga, för engligt honom lyssnar inte SL på sina medarbetare. Det enda som tar är att du & jag framför våra synpunkter.
Vilket jag har gjort.
Jag hatar att frysa.
Men jag hade heller inte velat sitta fast i tunneln under Engelska kanalen i 35-40 graders värme. Det är nåt onaturligt med att åka tåg UNDER vatten.
http://www.aftonbladet.se/resa/tag/article6324277.ab
Men man ska väl aldrig säga aldrig.
Det blir väl en katastroffilm sen.

Inga kommentarer: