torsdag 31 december 2009

31 dec Gott nytt år!

Passerar en nedsnöad bil på min gatstump. Nån har skrivit på rutan ord jag inte vill upprepa här.
Om man skaffar sig ett forum, låt vara en nedklottrad vägg eller liknande, varför skriver man inget vettigt?
Ska jag säga... Men jag är ju snäll i alla fall. Som en gammal kossa.
På tal om kossa - på morgonTV säger en kock att det är en gammal sanning i matbranschen att en gammal kossa har gott kött. Och gott kött är i regel fett. Nej, på mig får ni inte gnaga.

Nyårsafton väcker extensiella frågor & funderingar. Men glöm inte att det är egentligen Jesu omskärelse vi skålar för. Det är för länge sedan glömt.
Inte Jesus men vad som hände med hans snopp.
Jag ska inte skåla. Möjligtvis för det nya året. Måtte det bli ett bättre år, fri från globala kriser. Yeah right.
Mitt nyårslöfte är att skärpa mig - på alla plan.
Det blir ett tungt år...
Gott nytt, då!

Inga kommentarer: