fredag 25 december 2009

25 Jul, jul strålande jul

God jul, på er allihopa! Det har jag glömt att säga.

Själv har luften gått ur mig lite. Sitter inte hemma och ugglar, är på språng igen. Har inte riktigt tid med det här.
Luften? Ja, jag har tänkt & planerat en tur till gymmet på den 23, 24 och 25 dec alltså idag men "försov" mig.
Går dit i morgon.

Åt Lidl-choklad igår. Sanslöst gott. Och julbordet... vaknade mätt.
Försökte se en gammal Hitchock igår - "En dam försvinner" - men bilden var urkass, störningar och ljuset försvann stundtals. Nog kan man väl visa nåt annat. Det är väl inte 1975. Skådespelarinsatsen var... ja, ni vet mindre bra.

Min patron i bubbelmaskinen är tom. Dricker för lite vatten helt plötsligt.

Idag ska jag leka med en tolvåring. Vi ska se en matinéfilm som handlar om två tigerbröder. Päls, päls...

Fundering igår när jag satt på bussen hem i julenatten: alla dessa människor som fram & åter - jag som inte ens ville lämna hemmet på julafton när jag var barn, inte ens för en liten promenad. Tyckte vansinnigt synd om alla som måste jobba denna dag.
Fortfarande kan jag känna den känslan.
Annars var jag tacksam att kommunikationerna flyter så fint. T-banan kom en minut efter ankomst till Slussen.
Tajming.
God jul!

3 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul och god fortsättning!!
Jag åt två skivor hembakat bröd igår! Så gott och så konstig blev jag i magen. Kramar *

Per Vesterlund sa...

Filmen i sig håller hög kvalité, att SVT sedan väljer att visa en urvattnad, VHS-doftande, version av den är inte filmens fel. Och inte heller bild- & ljudstörningar kan du klandra filmen för. Skådespelarprestationerna, "mindre bra"? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Anonym sa...

Såja, såja.
"Filmen" är väl ingen egen individ eller varelse som kan klandras eller hyllas. Jag tyckte den var dålig. Punkt slut. Och skådepslearinsatserna var mindre bra. Jag står för det. Tanten var väl OK. Skratta eller gråt du. Det har du all rätt till. Alla Hitchocks filmer är inte bra. Det är bara det.