måndag 21 december 2009

21 dec Lite matshopping, systemet och annat som man bara måste göra

Hur trött får man vara?
Ställer två klockor varje morgon med en halvtimmes mellanrum så jag kan morna mig.
Idag sov jag ytterligare en halvtimme...
Efter gymmet (ökade på vissa vikter) drog jag till systemet. Knallade fram till en snubbe i affären och bad honom rekommendera en box vitt vin och en rött vin som ska passa till julmat.
Han tänkte nog att jag var dum i huvudet: på julbordet finns ju all mat, i alla de sorter.
Sen köpte jag en oprövad glögg och nån assött likör - Smörkola - som jag har läst om på nån blogg.
Man ska prova i alla fall.
Sen halkade jag runt i snömodden och lufsade tungt uppför backen i Älta.

På Claes Ohlsson har jag köpt en ficklampa för kommande fotoexperiment. Med på köpet var en pannlampa. Toppen! Nu sitter jag och läser bok nr tre i Millennium-trilogin med en pannlampa på huvudet.
Hur det ser ut? Patetiskt skulle jag gissa.

Idag såg jag skådespelaren Benny Haag på Panduro i Nacka Forum.

Ikväll kör jag in en termometer i fransyskan och låter henne puttra i svag ugn under natten. Jag som likt Askungen sover nära spisen, hur ska jag stå ut med ljuset? Måste tänka ut nåt...
Håll tummarna att mina matprojekt fungerar.

Inga kommentarer: