onsdag 16 januari 2008

Tom Cruise är besatt!

En långpromenad runtikring Hagaparken fick mig att upptäcka en sak: jag gillar den här typen av väder! OK, vi kanske ska definiera "gillar". Jag tycker det här vädret är poetiskt.
Idag blåser det inte. Den sugande vinden är borta. Det är bara grått och regnigt och promenerar man i skogsmiljö med lite vatten runtikring och med filmmusik i lurarna är det lätt att börja fantisera: kärva klippor på Irland, Lands End i England, hedar i Skottland, fjordar i Norge. Det är wow i kubik.
Så jag gick där i Haga och lyssnade på soundtrack från Kung Arthur och Den siste mohikanen. Wow räcker inte till. Och en timme försvinner apfort.
På fredag kväll - sent - ska jag med en journalist till Strängnäs för reportage. Det blir något annat att sätta tänderna i. Och på söndag åker Rödluvan på kollo igen. Ser inte framemot det för jag är kär i min vän och är man det vill man knappt vara i från varandra. Till och med en filmisk promenad i Haga en poetisk onsdag kan bli för lång.
Nu fortsätter jag med min typsnittsarbete och under tiden kan ni andra spana in det här klippet levererat från Silversnoken.
Jag hatar Tom Cruise. Jag tror han är djävulen.
http://gawker.com/5002269/the-cruise-indoctrination-video-scientology-tried-to-suppress

Inga kommentarer: