tisdag 15 januari 2008

Nåja, vad är en bal på slotten?

Besvikelse. Jag har en F & S-tid som passar mig bra på tisdagar. Tjejen har bytt musik och rörelse och det suger. Tre låtar var bra, resten var Hip hop/R'nB som jag avskyr. Vad ska man göra? Hitta ett nytt pass? Jo, men jag har ett begränsat kort. Bita i den skrynkliga paprikan.
Rödluvans mod växer för varje dag. Varje gång jag kommer hem, rusar hon till dörren för en tur i korridoren. Idag smet hon in till Lennart som brukar ha öppen dörren. Det är nåt annat än den skrämda lilla varelsen som kom till mig i mitten av april. Kajsa kvavat.
Nu ska fortsätta med mitt strävsamma typsnittsarbete. Kollar igenom en gigantisk fontfolio för installation i min egen dator. Att låta alla belägra dator drar ned på kapacitet. Men vilka ska jag ladda in?
Det är frågan.

Inga kommentarer: