måndag 14 januari 2008

...inte bara det - han har humor också! Inte alls stiff som man annars kan tro.
Såg "Försoning" igår. Inte så upphetsande som recensionerna ger vid handen. Den senare delen var nog bättre fast ändå inte. Riktigt på slutet kom ett nytt grepp i filmberrätandet och/eller en vändning som jag inte hade räknat med. Lite pluspoäng där. Annars var tapeterna snyggast. Keira Knithley är ju vkacer men jag irriterar mig så på hennes mun, hennes sura underläpp och den nedre tandraden påminner om ett kranium.
Och hur snygg är jag då?
Häromdagen beställde en mängd böcker på nätet. Så enkelt. Historiska romaner, skräck och deckare. Yummy!
Ken Folett, känd deckareförfattare, skrev på 90-talet en spännande historisk roman som på svenska fick det mesiga namnet Svärdet och spiran (vilket stämde), fast den blev uppdelad i två böcker "Maktens skördar" och "Stormarnas tid".
Mes, mes. På engelska - "Pillars of the earth". Fantastisk boktitel. I alla fall. Nu finns "fortsättningen", ännu inte översatt, "World without end". Får säkert en skitmesig svensk titel. Vad tror ni om "Vindarna vänder". Usch!
Imorse titade jag på Vakna som är ett TV-sänt radioprogram med två kalla killar och kalla Josefin Craawford.
Alltså - vilka äckliga människor! Man häpnar. Bara kalla cyniska och oerhört ointressanta.
Josefin - gå och shoppa istället för att ta upp sändningstid och de där killarna... oerhört fula dessutom.
För det är precis det jag ska göra i eftermidag bara kaffet blir uppdrucket. A nice day out.

Inga kommentarer: