tisdag 8 januari 2008

Blir förvirrad över F & S. Man skulle kanske tycka att det vore på sin plats med större prisskillnad mellan ett vanligt jympakort och ett begränsat. Differansen är bara 300 kr/termin. Tittar i deras lilla kalender och ser att massor av pass är "prickade" vilket innebär att begränsat kort gäller.
Hur ska man tolka det här?
F & S vill nog att man köper det dyrare, det fattar jag men vad menar de med att bjussa på så många reapass?
Tänk ändå att man blir förvirrad när någon vill ens väl. När man blir bjuden på nåt. What´s the catch, liksom.
I bakhuvudet klingar "there is no such thing as a free lunch". Vad vill man?
Detta lilla lyxdilemma har fått mig att dra på beslutet i två dagar vilket i sin tur har lett till att jag inte än har börjat träna!
Förstå!
Vill läsa mer om kiltar och äventyr. letar efter Ken Follets bok "En dröm om frihet" om utvandrande skottar på 1700-talet men se det gick inte. Slut. All over.
Men på biblan finns den. Ska jag våga mig dit? Jag har en skuld där sedan tidigt 90-tal. Hoppas att den har gått upp i rök efter digitaliseringen. Jag vill inte riskera att stå i kön och någon med förmyndarstämma säger: Du har inte lämnat igen böcker. Du har en skuld här!
Det har nämligen hänt.
Nåväl, man får väl bita i det träiga päronet och lalla bort dit vad det lider.
För om kiltar vill jag läsa.
Annars kan jag rekommendera en film: "Gone baby gone". Bra manus, spännande, lågmäld men intensiv. Det enda som suger och det är rejält är att dumma Ben Affleck som har regisserat har anställt sin bror i huvudrollen och han är INTE bra. Om det är folk oense på nätet så ta inte mitt ord som face value.
Annars är regin bra men brorsan är lika träig som Ben. Så det så!

Inga kommentarer: