lördag 19 januari 2008

Balans

Denna balans gång mellan vad som skall accepteras och vad som skall förändras. Citatet från förra veckan eller var det veckan tidigare:
"What cannot be helped must be endured" (Rob Roy) är så sant men tricket är att veta skillnaden, vilket vi inte alltid gör. Hur tränar man upp det?
Det finns en annan variant, som Sinead O´Connor väser fram på introt av skivan "I do not want what I haven´t got" (lysande titel-fundera på innebörden ett tag) från 1990, en klassisk bön som ibland flyter upp här och var. Jag tror till och med Anonyma Alkoholister har det som ett stående mantra:
"God grant me the serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can and wisdom to know the difference"

Denna balansgång. Varje ny dag (varning: plattityd) är en yin-yang cirkel med en icke cementerad våg som skall balansera upp ens tillvaro. En dosering som är i konstant förändring.
Nu beger jag mig in i bildspelsvärlden för det regnar ute. Oavsett väder är bildspel ett fantastiskt sätt att förmedla en känsla djupare och dovare än någon annan klang. Power typ.
Jag ska gå på promenad också fast senare. Snälla, oroa er inte för min hälsa. Jag tror inte den egentligen är i blåsväder (haha). Fokusera på er själva istället.

Inga kommentarer: