onsdag 23 januari 2008

Heath Ledger är död!

Vaknar till nyheterna: skådisen och supersötnosen Heath Ledger har hittats död i sin Manhattan-lägenhet. Man vet inte dödsorsaken ännu men det spekuleras som vanligt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1681534.ab
han verkar inte ha varit världens lyckligaste - om man säger så. Och jag som trodde han var happily ever after-gift med sin Michelle. de hade barn ihop.
Jaha.
Såg andra filmen av Bridget Jones. Fan, vad den sög. Har för mig att jag har sett den men inte en ruta har fastnat i mitt sinne. inte ens när hon hamnade i Thai-fängelse. Jag kanske aldrig har sett den. Tyckte väl att det räckte med ettan.
René är smärtsamt trist som skådis oavsett i vilken film hon medverkar i. Jag har jättesvårt att förstå varför Marc Darcy står ut med henne överhuvudtaget. Allt är orimligt, på det där orimliga sättet. Jag blir inte ens förälskad i historien.
Värdelöst!
Igår kväll smög lånad katt igenom lägenheten och sniffade, delvis efter Rödluvan. Petade lite här och där. Natten förflöt lugnt men så gjorde jag misstaget att tassa på toa vid tre och då trodde han att wow, det är morgon. Det är ju ingen hemma hos honom som går på toa mitt i natten.
Så började det. Han hittade Rödluvans stasch under sängen. En efter en fick jag lägga fjäderpinnarna i datarummet och stänga till. Hade ingen aning att Rödis hade så många leksaker.
Sedan la sig lugnet över lägenheten.
Han är så fjäderlätt att man knappt märker om han ligger i sängen eller inte men jag tror det var där han sov.
Hårprodukterna jag köpte häromdagen verkar vara bra för just mitt svall men idag ska jag ändå gå och få det inpackat av en elev på en salong här på Sveavägen. Lite otrogen mot Marianne, I'm afraid.
Men nu - en fakturapåminnelse och disk. Cheerio!

Inga kommentarer: