torsdag 24 januari 2008

Luft och vatten

Mitt kylskåp fick frispel igår natt. brummelibrum. Låg där och kunde inte sova av diverse anledningar. Upptäckte tre saker: fläkten var inte på, kylskåpet=tokfnatt och uteblivet toabesök. Tigger-trasan som han ibland kallas var tyst som en mus. Rullade ihop sig till en silkeslen bulle på kudden bredvid. Han pep inte ens när jag bankade i kylskåpet.
Tillsut blev det apotekets gula öronproppar som räddade de sista timmarna. Tog en stund att komma på deras existens. Har inte använt dem sedan grannen lugnade ned sig och det var ju ett tag sedan tackochlov!
Märkte tröttheten i armar och ben på gympan fast det i övrigt gick bra, om någon undrar. Gympaledaren på torsdagar är så petit och liten, hon flyger runt på golvet som en lätt fjäder och när man ser henne tänker i alla fall jag: det ser så lätt ut, hon tar inte ens i golvet, flyger, glider fram. Det måste var otroligt härligt att springa med sådan lätthet i gumpen. Hennes kondition måste närma sig en elitidtrottare. Som det ser ut från mitt tröga håll.
Hon har bra musik också. Noggrannt utvald till rörelserna. Har upptäckt att rock passar bättre till F&S än R'n'B. Är otroligt medveten om att jag föredrar det första alternativet så jag är väl inte rätt person att uttala mig i den saken.
Rätt musik skjutsar liksom iväg en i rörelsen. Om det kan man vara överens.
I vilket fall som gjorde jag det stora misstaget att lalla iväg utan att grunda med tillräckligt mycket vätska. Det var nog det som var det stora felet.
Vatten, källan till allt gott.
En annan sak: väderomslag! Den bistra kylan som har hållit ett litet fast grepp om tillvaron de senaste dagarna har släppt. Stiger ut ur lokalen vid Sveavägen, tar ett djupt andetag och tänker: så symboliskt. Så skönt. Av med kläder som skaver.
Luft och vatten.
Eld och jord.
Fast nu är det luft och vatten.

Inga kommentarer: