söndag 27 januari 2008

Boktips!

Från att bli anklagad att vara dum i huvudet till att nästan bli erbjuden en flaska vin och sträcklyssna på Chicago 17 (en sann klassiker i västkust-sammanhang) - det kallar jag för utveckling och underhållning! Ett gott skratt så här på söndagen. Men innan jag kan ägna Steve Lukather & the grabs någon tid måste jag återgå till fotojobbet som måste göras klart. Gärna idag innan kvällspasset.
Innan dess hinner jag med några ord om boken jag läser: "Labyrinten" av Kate Mosse. Fantastiskt spännande bok som hoppar mellan nutid och medeltid. Det är arekologi, franska inrikeskorståg, katarer, kättare, graalen och hemliga sällskap. Det är välskrivet, mystiskt och får Dan Browns skrivna alster att framstå som en sjätte klassares uppsats i ämnet.
Är du bara remotly (älskar det ordet - osäker på stavning tror att det är rätt med det irriterar väl inte nån, säg?) intresserad av dylikt innehåll, rekommenderas boken varmt. Kostar 76 kronor på Adlibris.
Mycket nöje!

Inga kommentarer: