lördag 19 januari 2008

Dr Dolittle

Det bidde en halvtimmespromenad och jag trodde jag skulle lyfta. Har gjort färdigt ett bildspel. Jättetungt och skitnödigt om Josefin Craawford skulle recensera det här skulle jag åka på rubriken "patetiskt". Det kanske det är men då är jag väl patetisk då!
Jag har satt Arvo Pärts musik till bilderna och han är supertung. Tung men bra. Låter begravning lång väg. Det var länge sedan jag lyssnade på Arvo. Kunde inte med honom efter att Jum-Jum nästan ramlat ut genom fönstret till hans musik. Hon var ute på fönsterblecket så jag fick dra henne i svansen för att rädda det arma kräket. Lilla Jum-Jum. Vila i frid.
Men nu - när det regnar ute och man kan nästa känna hur det är fuktigt i det medeltida klostret tyckte jag hans musik var på tapeten igen.
Jag är rent ut sagt pissnöjd! Undrar hur man lägger ut det på Youtube... Det är för tungt för att ligga på min eftersatta hemsida.
Jag kanske ska pyssla med det imorgon?
Rödluvan har med lite trix fått dispens så hon stannar hemma i några dygn till. Tisdagen går åt till att resa runt med pendeltåg och annat. Så snäll är jag.
På tal om djur: det slog mig hur olika vi ser på våra husdjur. En del har dem som bruksföremål, andra som prynad, en tredje för kommunikation och den fjärde som sällskap. Vad man än har dem till är de (i regel bör man väl skriva) trofasta och kramas fastän man inte har förtjänat det. De ersätter aldrig människor i ordets rätta bemärkelse. Men de är enklare att ha att göra med!
Förresten undrar jag varför alla killar ha randiga halsdukar, virade runt halsen på exakt samma sätt.
Hm.

Inga kommentarer: