söndag 18 november 2007

A walk in the sun

Jag borde ha blivit en spågumma...
New York har sin Central park och BA har sin motsvarande lunga. Dit gick vi. Folk åkte inlines, cyklade, solade, lekte, åt glass och sånt som man gör i en stor stadspark. Det gjorde inte vi. Färskpressad juice och en sitt i gräset.
Det är så skumt att tänka på att ni fryser och jag svettas. Att vi på festen i går kunde sitta ute på terrassen hela kvällen. Det blev inte ens lite kylslaget.
Idag år jag min första Tabbuleh-sallad. Gott. Recept tack!
Claudio lovordar Pressbyråns bullar. Då skulle han smaka min syrras...
Min shopping går inte så bra. Eller jag är nöjd på grejer men har tänkt shoppa lite vin om det funkar, kött kanske och kolassås. Dulce de leche.
Funderar allvarligt på om helikoptergrejen är nåt att ha. Om jag gör det bara för att ha nåt att göra (ni fattar) eller om jag är snål eller om jag inte ids eller om jag bara börjar avsluta.
Ponera att jag blir ensam i helikoptern det kommer att kosta mig runt 1300-1400 kronor och jag undrar om det verkligen är värt det. För femton minuters fame.
Ibland blir man hemmablind.
Helt galet.
Nåja jag kan fundera en dag till.
Alla mina vardagskläder är sunkiga. Halvskitiga och fuktiga. Skulle vilja byta ut varenda klädesplagg. Jag tog inte med mig för mycket. Om man säger så.
Har inte hört några fler alarmerande rapporter angående min Rödluva så jag tror att hon har landat, lagomt tills dess jag dyker upp.
Idag såg jag den mest märkliga hundras hittills i mitt liv.
Den korthåriga pälsen var sju storlekar förstor och låg som jämna veck fördelade över hela valpens kropp. Fulsöt och jag visste inte om jag tyckte att det var ok att tycka den var halvball fast jag är emot den typen av avel.
Den som vet vad det är för ras - skriv! Lite boxeraktig.
På Gotland har en dam jagat iväg tjuvar med en smörkniv det är väl bara i lilla Sverige Kling & Klang-bovar blir rädda för en träslev.
Så gulligt.
Här har man galler för fönstren och fyra nycklar till dörr och port.
Hm liksom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rapport från västfronten:
Rödluvan har ändrat inställning. Från terrorist till militant vegan.(nästan).
Nu är det tomat till förrätt och ananasspad till efterrätt. Du hör ju...

Anonym sa...

Det var förmodligen en Shar Pei som du såg. Söt alldeles för stor päls och många veck är det:) Bördig från Japan med en intressant historia. Den får du höra när du kommer hem. Kramis *