onsdag 14 november 2007

Tillbaka till storstaden

Tillbaka till Argentina och BA. En helt annan puls, storstad och en dator med å, ä och ö. Bara en sån sak...
Det regnade i dag. Vi checkade ut från hotellet. Maria gick på intervju och jag satt och vaktade bagage, hängde runt i rummet med datorer och soffor. Regnet fortsatte att ösa ned. En mysdag. Men också en dag då man avslutar och vill bara hem. Var nu det är. Just nu.
Innan bussens och så småningom färjans avgång åkte vi iväg till parlamentet för en intervju med en senator. Ja, jag har nu träffat en senator i Uruguay. Låter helt fräckt. Jag sa ju inte pip (mer än hóla) för jag kan ingen spanska men M intervjuade och jag fotograferade.
På färjan diskuterade vi arbetsförmedlingen.
Det tog sin tid.
Och nu är vi hemma.
Claudio fyller 44 år idag så vi firade det med kinamat när vi kom hem. OK, jag gillar inte kinamat i vanliga fall men det här var inga fyra små rätters-tjafs.
Vi diskuterade judars märkliga, religiösa regler särskilt de som rör hemmet.
Det tog också sin tid.
Nu sitter jag i sängen och undrar var min lilla Luva är.
Imorgon ska jag ha en dag för mig själv. Jag ska gå igenom bilder och fixa till det som är fotograferat.
Over and out.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, jag kan tala om vad lilla Luvan gör. Hon har gått och blivit en liten terrorist. Håller oss vakna tills klockan ett på natten med att tokspringa över vår säng. sedan börjar terrorn igen vid femsnåret. Hon gjorde ett tokrace över mitt ansikte igår natt, vilket resulterade i ett 4 cm långt och ymnigt blödande jack över näsan. Jag kommer nog att få ett ärr. Får väl säga att jag har blivit kattskuren...hihi

Anonym sa...

N�men det h�r ju inte likt henne hon saknar mig! Krama henne tv�ngskrama henne s� slutar hon .Jag sk�ms �t hennes v�gnar!!!!