onsdag 7 november 2007

Dan före dopparedan

Tomt i sängen igår natt... Jag hoppas Luvan landade nån gång i trean. Hon kan vara lite rastlös. Och vad blir det inte då på okänd ort.

Manusförfattare strejkar i La La land. Det gamla vanliga: show them their money. Konsekvensen märks med en gång. Aktuella shower läggs på is: Jay Leno, David Letterman etc. Var jag naiv som trodde de var roliga av egen kraft? Det är ett väloljat maskineri the movie business. Inte underligt att svensk film och TV suger. Tydligt blir det när det finns proffs att jämföra med.
Jämförelse - både på gott och ont.
Resaturangen Grill som brann ned för nån dag sedan var ett superhäftigt (inredningsmässigt - olika rum liksom) ställe med god mat. Var där några luncher och tyckte det var smarrens. Hitta mordbrännarna - pronto!

Folk frågar mig om jag har resfeber. Nä, men det bubblar i magen. Är det samma sak?

I natt drömde jag att jag åkte inlines på Sveavägen. Ringde Johan som jag inte har pratat med på typ hundra år och frågade hur jag skulle bromsa. Jag frågade: ska jag ploga? Vad är det? svarar han. Nu förstår jag varför vi inte umgås...
En annan säger: åk inte för långt om du blir vråltrött. En tjej hamnade mitt ute i Atlanten och orkade inte åka tillbaka.
Var det Jesus med rullgrillor?

Inga kommentarer: