onsdag 21 november 2007

Fito & Ruggugglan

Idag har jag återigen varit i Recoleta. Börjar bli mitt andra hem. Åkte iväg redan vid åtta tiden. Tog taxi. Som vanligt. Börjar bli en ovana.
En hörnan (en särskild sådan) hittade jag inte "min" katt. Istället kom den skräckinjagande Ruggugglan. Hon var hysteriskt gossig och gned sig runt mina ben. Jag gick runt och hon följde villigt efter. När vi kom för långt bort från Hörnan, övergav hon mig och hakade på några andra männskor som var på väg tillbaka till hennes turf.
Jag fortsatte. När jag hade gått min runda gick jag också tillbaka och är där var han. "Min" katt. Vi hade ett moment och under tiden började jag fundera på om det verkligen var en han.
Nähä. Kikade därbak. En hona? Lady Grey.
Jag återvände ytterligare en gång då museumet jag skulle på var stängd. Då hamnade jag precis i matdags. En tjej gick runt och gav katterna mat, henne kan jag fråga tänkte jag,
Först missuppfattade hon mig och svarade hur ofta de får mat. Två gånger.
Nej, kattens namn! Han heter Fito och är en hankatt. Antagligen kastrerad.
Det var lite svårt att slita sig från den här sötnosen.
Men nu vet jag att får mat. Värme är OK under den här delen av året. Men det verkar klara sig ändå.

Inga kommentarer: