söndag 25 november 2007

Seg men lycklig

Det stavas med tre bokstäver.
Seg. Det är vad jag är. Duschade imorse och la mig ovanpå sängen. Somnade men tog ändå in Tilde de Paulas intervju med Vecko-Revyns chefis i drömmen och försökte lösa situationen.
Förvirrande.
Tvättdag. Golvet svämmar över av sunkiga resekläder och annan tvätt sedan tidigare.
Inget tvättmedel.
Suck.
Försöker vara välorganiserad men snubblar ibland. Även solen har sina fläckar. Lilla tysken i mig kan göra misstag ibland.
Hippien - all the time.
Nere i tvättis och källaren slår det mig hur omöjligt det här hade varit i BA - att med samma husnyckel öppna både ytterdörr till huset, min egen dörr och ned i tvättstugan. Snacka om tillit! Inga järndörrar och supersäkerhet. Jag kan lämna min tvätt utan att den försvinner.
Jag kan gå ned i tvättstugan mitt i natten utan att riskera att bli överfallen eller nåt.
Jag har tvättstuga i mitt eget hus. Behöver inte gå till en tvätteria.
OCH. Jag gör det själv. Betalar inte en låg, svart lön till nån annan att ta reda på mina trosor.
Det känns faktiskt bra.
Att tvätta är ju inte särskilt jobbigt. Det är ju inte precis som att ligga på knä vid älvkanten och piska lakanen rena.
Under tiden örngotten tumlar runt sitter jag ju här med min välgödda katt i värme och har det bra.
Vi har det bra.

Inga kommentarer: