söndag 18 november 2007

En turist är en besökare som har bråttom.
Ligger på sängen och flämtar. Slog på fläkten och kunde sedan tänka klart.
Har jag bråttom?
Var turist i La Boca. Blev besviken. Färgglada hus i all ära - vilket jag gillade - men allt runtikring... Som Gröna Lund. Nästan värre än Florida - en gågata inne i centrala stan med massor med NK-liknande affärer. Det kändes i alla fall ärligt. La Boca var bara... ingenting. Sånt som man som turist ska bocka av om ni tillåter skämtet.
Har sovit/slumrat lite nu på kvällen och druckit vatten. Mår bättre.
Ibland kollar jag andras bloggar. Särskilt en antagonist som jag inte umgås med längre. Hennes är så tråkig. Det går flera dagar innan hon skriver och när hon skriver är det:
1. gnäll om diverse saker
2. nåt teknikköp och filmrekommendation
3. såhärsågdetutihaganärjagochodjuretvaruteochpromenerade.
Anledningen till att jag går in där och kollar, är nyfikenhet och voyourism. Jag vill veta vad som händer i hennes miserabla liv och läsa blogg bjuder ju in till det.
Fast det är just det - inget händer! Nada.
Jag får hitta nån annan att spionera på.
Hon kanske spionerar på mig men skulle inte tro det.
Om min fot fortsätter att tjorva vid juletid ska jag beställa fotavgjutning i Boden. Det finns ett ställe där som Linn rekommenderar varmt.
Jag börjar bli less. Om man säger så. Det är säkert billigare också.
Jul ja. Snart är det dags. Jag kan tänka mig att julhandeln har börjat snurra.
I Gallerian Pacifico, vid just Florida-gågatan hängde ju diverse renar från taket men det har jag sagt, tror jag.
Jag älskar det faktum att jag har tagit med mig min dator. Det är så skönt när det är lite lugnt att pyssla med bilder, kolla mail och sånt.
Ser på Aftonbladets hemsida "artiklar" om dejting i alla dess former. Tonen verkar halvt hysterisk. Jag fattar inte grejen. Blir bara stressad på djupet av min själ när jag funderar på sånt. Värst av allt: speeddejting. Låter helt värdelöst. Att haspla ur sig några one liners, ställa eventuellt nån bra fråga och le lagomt brett.
Usch.
En gång till.
Usch.
Jag är på den nivån att jag blir äcklad när en försäljare säger (som i dag): you have beautiful eyes när man är osminkad och har sovit för lite.
Nej, jag tänker inte köpa dina fula armband.
Fast han var snygg. Hippiesnygg.
Idol puttrar vidare utan min inblandning. Har spelat in det och ska glo vid hemkomst men jag vet vem som har blivit utröstad. Sånt går inte att undvika när studsar på Nätet varje dag.
Snart börjar festen. Tjoho liksom!

Inga kommentarer: