onsdag 7 november 2007

Tjena morsan, tjena stabben...

Just det - rapport från Kollot. Rödluvan härjar runt. Sprätter sand, attackerar hallmatta, väcker husets folk runt fyra och vandrar rastlöst fram-och åter. Som ägare till skönheten vill man skrika: kom tillbaka! Men egen erfarenhet av andras djur och när de är nya i huset, är att det lägger sig. När Gribo var hos Eivor & Alf tog det några dagar innan han hade acklimatiserat sig och accepterat dem som sängkamrater. E & A berättade att han var jätteorolig stackaren när jag hade lämnat honom, som om han letade efter mig i alla rum.
Vilket får mig att ångra så beslutet att ha delad vårdnad med damen på Blåkulla. Att jag aldrig tänkte ut ett alternativ? Tror jag var rädd att avkräva honom och att hon skulle - jag vet inte, ta honom ifrån mig. Låter som värsta såpan. Det kanske det var.

Inga kommentarer: