fredag 16 november 2007

La Boca & värme

Idag på väg från La Boca bråkade jag med en taxichaufför. Han ville inte göra sig av med sin växel och jag hade inga mindre sedlar. Det slutade med att han körde ut mig och hänvisade mig till en kiosk för att fixa växel. Jag köpte en Pepsi och kunde sedan vinka av den sura jäveln.
La Boca - hus i knallfärger i ruffiga kvarter. Man ska bara gå på gatorna kring det området, att lalla iväg är direkt livsfarligt. Superturistigt. Plåtade och drog.
På väg in med taxin till tunnelbanan, såg jag fattiga familjer vars bostad var tält av presenning under motorvägen. Ja, så är det här. Också. Parallellt med allt annat.
Gud vad skönt att sitta ned och vila fötterna.
Vi ska ut sen, till en park och sedan shoppa ramar. Det är inte så att jag håller på att shoppa ihjäl mig. Men jag har inte hittat nåt - förutom det snyggar halsbandet - som jag verkligen vill ha.
En kokappa kanske. Carola, det vulgot hade säkert handlat en cowboyhatt och solglasögon med strass. Eller nåt.
Maria tycker jag ska köpa med mig kött hem. Köttet är verkligen av bästa kvalitet.

Inga kommentarer: