söndag 11 november 2007

Montevideo

OK sitter pa ett hotell i Uruguay och loggar in pa hotellets dator. Tangentbordet har inte svenska bokstaver givetvis sa ni far hanga med i alla fall.
Farjan till Uruguay imorse. Sol och kall vind men helt ok for mig. De andra tva klagar - Maria och Gary. Det kanske blir sa nar man har varit har ett tag. Junivader eller nat.
De spelar Coldplay i hogtalarna. Blir nervos och angestladdad av sangarens rost. Musiken bara pagar .
Jag har kant Maria ett bra tag, ar inte forvanad men vi ar valdigt olika hon och jag. Jag en orginiserad tysk och hon en snabb vessla. Hon har koll men ror sig sa snabbt att det ar lite calamityjane over det hela.
Det kanske inte ar sa kul att dra pa mig en trasig fot och noll spanska. Det kan ju bli trottsamt for vem som helst.
Att ha tolk och guide med sig hela tiden ar bevamt och skont men man far heller inte jobba for sin skit om man sager sa. Maria ror sig snabbt och vant genom staden och jag slantrar efter.
What a odd couple!
Gary, var resekamrat, ar en trevlig och lugn engelsk kille, fotografintresserad sa vi har en del att snacka om.
Montevideo ar Uruguays huvudstad men kanns inte som en sadan. Det ar litet, mer fattigt men jamnt. Husen ar mer slitna men mer i kolonialstil. Jag slutar snart fotografera. Det gar inte att gora dem rattvisa.
Ikvall ska Maria och jag gora ett jobb. En parad med svarta homosexuella paraderar genom staden varje sondag. Vi vet annu inte om det blir av for alla sager olika saker. OM det blir installt kan man saga att Maria har akt hit i onodan. Gary kom hit av samma orsak - att fotografera detta.
Bara vanta och se.
Jag ar fortfarande inte sarksilt trott efter resan och konstant lite somn men nar jag satter mig ned snurrar det som om jag just kommit av en farja.
Jag avslutar nu for jag maste vila lite innan det ar dags att fotografera.
Det var allt fran mig i Uruguay. Over till studion.

Inga kommentarer: