torsdag 15 november 2007

Resa eller inte resa...

Jag har ett dilemma. Jag har begränsad tid. Jag vet inte om jag har tid att åka på en "några dagars tur" utanför i resten av Argentina. Jag kan gått och väl lulla på här fast samtidigt känns det lite märkligt att åka så långt och vara i BA och Montevideo anlena.
Ni vet när man kommer hem låter det jättemärkligt. Jag skiter i och det borde alla andra göra vad andra säger om ens resor men det är den egna gnagade rösten i mig som stör.
Att resa och hälsa på någon är en annan typ av resa, mycket trevligare på sätt och vis. Man gör mindre turistiga saker - både på gott och ont.
Marias liv rullar på så gott det går som vanligt. Jag kan inte begära att hon ska dra runt på mig hela tiden, precis lika lite som nån skulle kunna göra det av mig om vi var i Stockholm.
Fast det är inte kul att resa iväg själv, på en trip. Att traska runt i stan som jag ska göra idag, ser jag framemot men att åka iväg flera dagar själv... aptråkigt.
Varför vet jag det?
Jag har gjort tidigare och det var ingen hit. Visst fanns det solglimtar men däremellan...
Vi människor, vare sig vi är svenskar eller argentinare är gjorda för sällskap.
Så idag kommer städerskan och då ska inte jag sitta här som en matrona och titta på när hon städar. I köket finns en del att göra och jag kan inte låta bli att tycka lite synd om henne fast hon får betalt. Det är inte abra för hennes skull jag går.
Idag ska jag besöka den där balla kyrkogården Recoletta och bland annat reka fotoplats för mig och Maria. Jag får se hur lång tid och den intillliggande marknaden tar. Annars tar jag mig vidare till centrum och resebyråer. Jag måste få nån ordning på det här. Ska prata med Maria vid frukost också. Om hon slutar hoovra omkring.
Eller så vänder jag på steken.
Idag skiner solen, småkallt tyvärr skulle jag gissa fast jag tycker det är OK, ni vet lite maj-början av juni, en mellandag, lite vind men sol. Jag vet egentligen inte. Husen är som vanligt i "syden" av sten och kalla så det är svårt om man inte öppnar dörren och kollar.
Ska bara säga att jag kollar min mail om ni trodde nåt annat. Ska skicka lite såna senare ikväll
(vilket blir natt för er del).

Inga kommentarer: