lördag 17 november 2007

Batwoman

Idag har det inte varit många knop efter Recoleta. Maria la sig och jag gick ut och shoppade. Hittade ett jättehäftigt smycke och en ring. That´s it. Först nu ser jag turisterna i Palermo Soho. Massor. En del bor här ett kort tag, andra hyr en lägenhet. Runt Plaza Serrano var det marknad och det var där de flesta höll till.
Det blev bara varmare och varmer. Efter en sen lunch (fantastisk god risotto) och promenad stapplade jag hemåt, helt utpumad. Kom ihåg att jag har sovit endast fyra timmar i natt.
På lunchrestaurangen stötte jag på en svensk kvinna som jag pratade med i passkön. Vilka är oddsen?
Jag kan i alla fall säga att nu har vädret slagit om alldeles - fuktigt och varmt, hett till och med.
Ikväll ska Claudio ha en liten fest eftersom han fyllde år tidigare i veckan. Så huset skall fyllas med folk.
Glömde säga att restauranger har låsta dörrar på kvällen. Man måste ringa på för att bli insläppt. Detta är för säkerhet. Sa till M att hade hon berättat det för mig innan hade jag trott att rånrisken för oss vanliga människor skulle vara stor bara genom att promenera nerför gatan en kväll men det är det inte.
Stor risk för restaurangerna dock.
Får det inte riktigt att stämma men skitsamma.
Fuskbygge är också vanligt så brorsan hade väl gått i taket om han hade sett hur man slätar över felaktigheter.
Bara entren är snygg.
Argentinare vill inte betala för sånt som inte syns.
Om man säger så.

Inga kommentarer: