måndag 5 november 2007

Så här lyckligt lottad är jag. Kolla blicken! Kolla närvaron! Kolla färgerna! Mohuahuahua. Tack blocket. Eller man kanske ska tacka allgerin. Nä, det var fult. Det är så många katter som far illa av att matte/husse utvecklar allergi och måste därför omplaceras.
Såg en katt vars matte hade åkt in på sjukhuset, den som hade tagit hand om katten hade allergi och nu skall han omplaceras. En röd hankatt på 15 år. Tänk er att ha varit trygg hos matte i 15 år och sen är man ute på annons... Jag blir så lessen!
Om jag bodde på landet skulle jag ta hand om flera katter - och utveckla värsta kattkurvan. Sen skulle ni läsa om mig i tidningarna, för det skulle ju givetvis spåra ut. Eller så skulle jag vara ett gott exempel för alla.
Nej, egentligen räcker det med två katter. Ju fler katter det är desto större risk att man utvecklar ett mer allmänt förhållande med hela gruppen.
Just nu är det den här donnan som gäller för hela slanten.

Inga kommentarer: