söndag 4 november 2007

Datorer lever sin egna liv. De har sin egen inre logik lika orimlig som handlingen i de flesta science fictionfilmer. Allt det där som aktörerna rabblar när de stirrar stint på en skärm, medan farkosten skakar: vem hittar på sånt? Är det drogliberala, datafreaks i sunny California?
En dator i Östertälje startar när den själv vill. Lite mañana som omgivningarna. Min har valt ett större typsnitt på allt. Tycker den synd om mig och mina ögon?
Det hade kunnat vare värre - att de inte fanns. Hur skulle jag klara mig en enda dag utan denna fantastiska grej?
Jag hade besök igår/idag av Nila. Hon är lite katträdd fast bara lite och nu ville hon inspektera Rödluvan. Katten la sig i Nilas knä och och inte helt oväntat så smälte ungen.
Rödluvan for president. Hon hade bringat världsfred, om bara chans hade getts.

Inga kommentarer: