söndag 18 november 2007

Tigre eller inte - det är frågan

Jag märker att jag är van att bo själv. Inte för det mest uppenbara, det var inte det jag tänkte på i första hand. Jag syftar på kontrolllen över mina beslut.
Jag är van att göra upp planer hemma som kan utföras utan någon annas hjälp eller inblandning.
Så ser livet ut för de flesta singlar - antar jag.
I händerna på andra blir svängarna av annan karaktär. De kanske till och med uteblir.
När det är som bäst - äta kaka och ha den kvar - överraskas man och det hela leder en till nya, ännu mera spännande upplevelser.
När de är som bäst sämst grusas utlovade planer.
Återigen.
Det är inga kontrakt som är brutna för det finns inga. Men skisserna i huvudet innefattar och utesluter saker.
Kanske är jag helt enkelt bara mer organiserad och det här är en konsekvens.
Kanske har jag ett behov av att skiss och utförande hänger ihop.
Kanske är jag bara fyrkantig.
Men så är det så.
Festen slutade fem imorse.
Jag avbröt nånstans mitti kanske vid ett-två vet inte så noga när obegriplig spanska surrade i huvudet.
Så jag är utvilad och klar.
Mitt lånade rum av Alejo ser ut som ett bombnedslag - verkligen - så jag borde röja.
Vad jag försöker säga - jag tror inte att det blir nån utflykt idag men jag kan ha fel...

Inga kommentarer: