måndag 12 november 2007

Lang dags fard mot mat

Alskar hotellfrukostar. Maria hade varnat mig att det blir en kaka och kaffe, typ. Frukosten serverades hogst upp i hotell, inbyggd del av taket. Pa bada sidor om den lilla matsalen fast sma terasser man kunde ga ut pa och spana over staden. Idag ar det betydligt battre vader - varmare och vinden ar inte kall.
Efter frukost borjade var fotosession. Gary var kvar pa rummet och tittade pa en 80-tals komedi med Will Ferrell ellervadhannuheter.
Hotellet vi bor pa ar i kolonialstil - kanske jag sa innan. Varje dorr- typ fem meter hog - vatter ut mot en sorts innergard.
Maste ga.
Senare.
Innergarden ja... fast det ar glas hogst upp. Det ar sa haftigt.
Nu har jag och M kommit hem fran en lang dag ute pa stan. Gary har akt hem till Argentina. Vi har travat och travat och fotograferat och Maria har intervjuat en bunt med folk.
Helst slut. Ett lager av svett bladnat med ett lagar av avgaser tacker min kropp.
Om Montevideo var stilla, lugn och kall igar har det idag mandag varit nagot helt annat. Fullt med liv och rorelse och varme.
Sa vad hander nu?
Jag bloggar och Maria kramar lap topen sin. Vi ska val sa smaningom ga ut och ata.
Sag en rod katt ligga pa ett balkongracke idag och da tankte jag pa min lilla van och undrar om hur hon mar och om hon har bajsat igen - i protest?
Over and out.

Inga kommentarer: