tisdag 6 november 2007

Betala skatt - idiot!

Nästa gång du hör nån tjata och fräsa på folk i allmänhet som får bidrag på ett eller annat sätt - ställ en motfråga: har du fått starta eget-bidrag trots att du har ett fett konto? Har du kontinuerligt betalat svart städhjälp? Det är också bidrag - bidrag till dem som inget behöver. En moderat politiker sitter och böjer sitt huvud i TV och ber om allmän bot och bättring från moderaternas sida. Folk får ringa in med sina frågor, programledarna hjälper till. Ja, för hur kommer det sig att höginkomsttagare är de som verkar vara värst? Makt föder makt. Och ju mer pengar man verkar ha desto girigare och snålare blir du.
Jag gillar inte att städa. Visst vore det trevligt om någon annan tog hand om det eller serverade mig god och nyttig mat.
Om jag hade mycket pengar och dessutom var politiker eller annan offentligt intressant person skulle det aldrig falla mig in i att uppföra mig på det här sättet. Lika snordumt som att käka anabola.
Nu ska jag iväg på fotojobb - vitt sådant!

Inga kommentarer: