fredag 30 november 2007

Tjejers, modeller och fotografers krav

Jag behöver inte förklara här vad jag tycker om Top model. Det som irriterar mig är om deltagarna engagerar sig och till exempel visar känslor, gråter efter en för dem misslyckad fotosession så droppas en mängd reaktioner och åsikter om att de inte ska visa sig svaga. Om de däremot sväljer förtreten och går vidare, visar inga känslor á la american style, då är det onaturligt lika fullt. Vad man än gör 10 procent från mittfåran så är det fel. Eller icke önskvärt.
Är modellers arbetliv på det här sättet? Jag skulle vilja veta.
Om man inte utfodrar dem med vatten och mat under en rockvideoinspelning, är det konstisgt om någon av dem ramlar ihop av utmattning efter att ha spelat en sexgalen vampyrliknande hot chick i flera timmar?
Och hela tiden tänk: det finns en lika snygg brud som kan ta min plats just like that (snapper med fingrarna).
Jag är fotograf. Ibland känner jag samma jävla press.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu