fredag 16 november 2007

Resebyrå & Recoleta

Tar mig i kragen, åker tunnelbana in till stan. Går av vid Tribunal och letar upp en resebyrå som står i Lonley Planet. Tjejen kan engelska och letar upp en resa åt mig och jag går stärkt och lycklig därifrån. Jag ska bara bestämma mig vilket hotell och hon ska kolla platstillgänglighet.
När jag massor av timmar senare kommer hem och kollar mailen får jag se att alla hotell är fullbokade. Jaha där fick jag. Bara för att jag hade bestämt mig för att jag ville.
Hon föreslår andra resor, en för dyr men spännande, ned till Pantagonien och glaciärer. Den skulle kosta med flyg, hotell och guide runt fyra tusen. Det är väl lite väl eller?
Hon föreslog mendoza också men kom inte med några exakta siffror, så vi väntar.
Efter resebyrån vandrade jag vidare i hysterisk trafik. Jag tänkte mig till shoppingcentrumet. Avrådd av alla men jag tänkte jag måste väl ändå se det. Typ.
I ett shoppingcenter hängde fyra renar i taket. Jag kissade och gick ut. Typ.
Tog en vrålgod kaffe och fortsatte mot dagens riktiga mål - Recoleta - kyrkogården jag har surrat om i veckor.
Det var just så ballt som jag trodde. Svårfångat på bild, starka eftermiddagsskuggor gjorde fotograflivet surt för mig.
Fick sällskap av en katt som visade mig runt hans turf i ett av hörnen. Jag tackade för mig och sa att jag skulle komma förbi igen, vilket jag gjorde när jag hade kryssat mig runt mellan likbodarna.
Ett högt mjau när jag kom tillbaka.
Det finns ganska många katter. Och någon matar dem så de såg ut att må bra på kyrkogården.
Lite halvcreepy var det emellanåt. Men asballt. Och det är där vi ska fotografera Marja und ich.
Röda högklackade skor och röda nätstrumpor. Vad tror ni om det - mitt i katolska centrumet. Undrar om nån kommer att klaga?
Jag åkte taxi hem. By my self och när jag kom hem lyckades jag på spanska presentera mig för städerskan och säga att jag var Marias kompis.
Framsteg och vi bortser från resan som inte blir av.
Där är jag nu.
Maria tittar TV,
Jag skriver och C kopplar av framför ett dataspel. Vi ska snart ut och äta.
Supersugen på kaffe men klockan är "dåkanjagintesovaomjagdrickerkaffe".
Rapport från Rödluvan lyder: gullig katt charmar folket, äter dem ur huset och krafsar i täcket.
Snart blir det vanligt igen.

Inga kommentarer: