måndag 26 november 2007

Carola, Dick Harrison och CSN

Tiden rör sig snabbare hemma än borta. Det är redan måndag och jag har varit hemma sedan i fredags. Det enda jag har hunnit göra är jobba, tvätta, hämta katt och se på Idol.
Jag har plöjt de avsnitt som har visats under tiden och nu imorse (vaknade förtidigt - konstig, bakvänd jetlag) tittade jag på gospeltemat (jag vet - fel ordning).
Det som slog mig är följande: Mitt ständiga hatobjekt numero uno Carola hade faktiskt vettiga saker att säga. Är det så att när hon inte talar om sig själv utan sätter andra i första rummet kommer det fram en väl dold ödmjukhet och skarp analys av idolernas insatser? Cynikern viskar: Är det en skärpning för temat är gospel (kristen ödmjukhet)? Eller är det så att Carola faktiskt kan vara normal (mer normal) bara hon sätter fokus lite utanför sig själv?
Jag hoppas att hon tittar på inslaget i efterhand (det lär hon göra) men verkligen ser vad det är jag ser. Att hon är en betydligt trevligare och trovärdigare artist när den här sidan får komma fram.
Jag trodde aldrig jag skulle få se den och ni trodde aldrig att jag skulle skriva det.
Men min åsikt om henne som sångerska står fast - ändå.

Duschar och kollar igenom posten. Inbjudan till bokreleasefest jag inte kan gå på och en onödig betalningspåminnelse från CSN. Förstår inte hur detta har gått till för jag är verkligen noga med den där myndigheten.
120 kronor åt skogen. Ett barn i Uganda hade fått mat en månad och jag slänger ut det på eget, elektroniskt dataslarv.

Snälla, kan de sluta laga mat i TV. Det är sååååå ointressant och ja, jag byter kanal.

Den fantastiske, karismatiske helt otrolige Dick Harrison har författarkväll på Dieselverkstan den 4 december. Jag jobbar men tänker byta arbetspass för det här vill jag inte missa för allt smör i Småland. Vem vill gå? Det börjar 19.30-21.00. Jag kan sätta pengar på att du inte blir besviken.
För er som inte vet - Dieselverkstan ligger i Sickla, bussnära från Slussen.
Imorgon beställer jag biljett!

Inga kommentarer: