fredag 1 maj 2009

Sol ute, sol inne

Ny rutin att införa i mitt liv: ta filt, tidning och kaffetermos ut i parken och bara ta en paus. Man behöver inte sällskap för det. Som introduktion: vykortsfika med Eva ena dagen och Johan idag. Försökte nå syrran sedan men mobilen var avslagen. Då är det svårt.

Funderar på om svinpesten är en reell fara. Hur vet man skillnaden mellan vanlig förkylning/influensa och det här?

Ska utföra en tjänst åt en granne. Fick en flaska rött som en uppskattande gest.
Jag har fina grannar. Än så länge. Men jag jobbar ikväll så ingen alkohol.

Delade upp vitkålshuvudet i passande bitar. Tog sikte på 100 g, använde min nya våg. Inte så mycket men man behöver inte mer. Det jag upptäckte var dock intressant. Kände sötsmaken. Otroligt vad känslig man blir på en gång när man stryper kolhydratsintaget till ett minimum. Längtar efter ketosstixen.

På tal om mat: nu är jag hungrig.

Inga kommentarer: