tisdag 5 maj 2009

Lita aldrig på en jury

Jag älskar Eurovision och Schlagern. Jag vet inte vad det är. Nostalgi, hela konceptet, blandningen. Eller så är det avsaknaden av snobbism.
Men vad är det med juryn i programmet inför Eurovision, där man lyssnar igenom låtarna och bara röstar efter egen smak. Har jag missat nåt?
Jag tycker att de sällan väger in den svårdefinierade analysen vad som kommer att gå hem. Som upplägget är nu: jag skiter rätt så rejält om Petra Nielsen GILLAR en låt. Men vad TROR hon?
Det är rätt creddigt med ett tjejband, lite Sahara Hotnights/The Bangles - men går det hem? Det är klart att det kommer att gå bra för Kroatien. De är inte värda betyget ett. Men allt beror på hur man egetligen förväntas sätta poängen. Hallå Christer - ge dem vägledning!

Inga kommentarer: