torsdag 14 maj 2009

14 maj Gott nytt år!

I thrillers och deckare: vad gjorde du 23:e april?
Har ingen susning. För en tuseldels sekund undrar jag vad jag gjorde igår. Men vad har jag pysslat med idag. Really?
Jag minns att det blev en långpromenad. Pratade med min moster, med Johnny, ringde Jarle, har fixat med räkningar (pengar som jag ska ha) och skissat på sommarresorna. Sen hamnade jag hemma hos min granne. Hon hade köpt en fantastisk mojäng som tränar gäddhänget mellan låren. Kände direkt att det tog.
Min nya glasögon är inte riktigt bra... Jag vet. De trycker här och var. Måste böja till dem, om det går.
I TV-rutan imorse satt en kvinna som halva året bor i en grotta på Gotland. Hon lämnar tre barn, nu fullvuxna men små när det begav sig, för att sitta i en grotta under sommarhalvåret. Jodå. Man lär känna sig själv på ett annat vis när man är helt solo. Men allvarligt talat: lämna ungar i månader. Hur tänker man som förälder? Lite ego är det.
Malou missar viktiga frågor: vad lever du på, vad äter du, hur gör du dina vardagliga bestyr? Bara frågor om varför.
I helgen ser jag schlagern, träffar Viveca och hjälper Johan med bilder. Givetvis blir det promenader också.
Framför allt: leeeeeeeeedig!

Inga kommentarer: