måndag 4 maj 2009

Jobbiga samtal

Det blev ett jobbigt samtal idag. Naturligtvis hade jag ju glömt bort vad doktorn hette som jag träffade i september. Lyckades leta rätt på min gamla almanacka från förra året. Har en fabless att vilja spara sånt. Jag är syster till min bror. Man vet aldrig när man behöver det. Som nu.
Sjuksystern jag pratade med sa att doktorn är helt uppbokad fram tills dess hon går på barnledighet. Jasså minsann! "Vill du träffa någon annan?"
Min operation är i alla fall inplanerad i september, står på listan, fick jag höra, glömde fråga när men "tid meddelas väl senare". Som vanligt.
Det här mötet var väl kanske inte nödvändigt men det var just Cecilia jag ville träffa men tanke på vad vi diskuterade förra gången. Jag ville också berätta hur ofta jag får min kramper och fråga om det anses som ofta. Vill inte riskera det som hände på SÖS när jag låg där. Att man bland annat ansåg att jag hade för hög smärttröskel. De som har blindtarmen brukar "ha ondare". Och den sprack!
Tack.
Men det är ingen fara.
Alltså Operation i september. Inte så kul.
Jag var heller inte på humör att bråka. Och tro mig, fråga ögonkirurgen om jag är obehaglig när jag är riktigt arg.
Hade däremot återbesöket varit viktigt på något sätt - då hade jag... om vi säger så här - jag hade inte väntat.
Nu brydde jag mig inte sååååå mycket.

Inga kommentarer: