måndag 11 maj 2009

11 maj Lyxlakrits

Hur länge kan en permanent dröja sig kvar i ett hår som växer och klipps emellanåt?
Har jag så här lockigt hår på rikt´?
Tror att stegräknaren visar fel. Går jag så här mycket en vanlig dag?
Nya walkingskor är inköpta. Hoppas de inte börjar gnälla. Det räcker med Luvan & jag.
Fotofadäs med ett jobb. Försökte koka soppa på spik men restuarangägaren gillade inte anrättningen.
Blir det ett nytt gig? I så fall BARA tack vare min charm. Och tur.
Planerar nästa vecka. IKEA!
Inser mer och mer hur känslig jag är för socker. Intressant men samtidigt trist. Och tjorvigt emellanåt.
Gläds åt min arbetskalender. Trista saker som att kolla om räkningar har blivit betalda (pengar IN) skriver jag in i kalendern och tar en annan dag.
Vet ni att GeKås (Ullared för vissa) ska bli en realitysåpa? Nej, min brorsdotter är inte huvudperson.
Förtränger artikeln jag läste igår. Mår illa. Sant.
Förövrigt tycker inte jag att bevisligen rika människor ska få starta eget-bidrag. Lustigt att samma människor gnäller över folk som får vanliga bidrag. Vad är ett starta eget-bidrag om inte ett bidrag? Och det till nån som redan har!
Märkligt - folk med riktigt feta plånböcker är många gånger mer snåla än de vars kapital är mer begränsat. Undrar varför...
Och sen får man höra att man är så missunnsam. Jaja. Jag bjuder på det! När man tittar på sig själv är ögonen starropererade. Ingen fokus på nära håll...

Inga kommentarer: