fredag 22 maj 2009

22 maj Gym, vind och IKEA - samma dag!

Jag vet inte om jag inbillar mig, Johan säger att effekt kommer direkt men jag är skeptiskt. Ändå tycker jag att det är lätt att gå iväg till gymet, det tar inte emot utan går lättare och lättare. Det kommer väl bakslag skulle jag förmoda. Be prepared som geten sjöng.
Efter mitt pass i lokalen (såg en kille men jättehärlig frisyr, han var där idag igen) på väg hem tänkte jag: fan, nu när jag ändå är uppvärmd - varför inte gå mitt powerwalk-pass på en gång. Så jag gick hem, bytte skor och gick en timme i Bellevueparken, miniHaga. Wow till mig eller hur?
Inte nog med det.
Duschade, bytte om och fortsatte uppe på vinden. Framochåter mellan mina förråd. Det tar slut, snart.
Tog igen mig på sängen och fick nästa lysande idé.
IKEA!
Det är säkert masor med folk där, en regnig dag som denna. Äh! Så jag bytte om för femte gången och åkte iväg till IKEA bara för att provsitta i Jenny Lund-fåtöljen. Har en lysande idé om att jag ska köpa IKEA-fåtölj men med ett nytt, mer i mitt hem passande överdrag på http://www.bemz.com/
Så vad händer: på IKEA hittar jag ytterligare en fåtölj, Karlstad. Lite smärtare, inte lika bekväm. tyvärr finns inga extra överdrag på Bemz. Grön finns på IKEA men är mer klargrön än mörk grön som hemsidan ger sken av.

...men så finns Tullsta, billig, nätt och bemzöverdrag finns. Jag hatar val!


Det här är Jenny Lund. Jätteskön fåtölj, någon centimeter större än den jag har (en centimeter hit eller dit gör väl ingen skillnad - låtsascitat från mamma allt enligt Sune)
Ok om vi sammanfattar. Egentligen tycker jag att Jenny Lund är finast den är bekvämast. Men. alltid ett men. Jag är rädd att den kommer att se inträngd ut hemma hos mig. Armstöden är något klumpiga och jag är rädd att den kommer att se större ut än vad jag har plats. Vojne, vojne.
Annars kan jag säga att jag jättegärna vill köpa massor med nya sängkläder som jag inte behöver bara för att det finns så mysiga på IKEA för relativt billig penning men så totalt onödigt, eller hur?
Jag kom hem med en slickepott!
Hahaha! Och lite till.
Blev jag klokare efter mitt besök? Nä, det kan jag inte säga. Jag fick upp ögonen för andra fåtöljmodeller. Shit! Det tar aldrig slut, eller hur?

Inga kommentarer: